Mitt gymnasieval

Just nu står jag, och typ alla andra nior i Sverige, inför ett avgörande val, gymnasiet. För mig är det väldigt viktigt att det blir rätt eftersom det faktiskt påverkar tre år av livet + vad man kan göra i framtiden. 
Jag har faktiskt redan sökt in, och mitt förstahandsval var natur samhäll på ED! Jag har varit säker på linjen i kanske ett halvår, men velat mellan skolorna. ED har ju den bästa naturlinjen men PB är en mycket finare skola och verkar mysig! Men, tillslut kom jag ändå fram till att ED kändes som det bästa valet, gick på magkänslan liksom. Jag har varit säker på linje och skola ett tag nu, men för några dagar sen blev jag osäker igen, eftersom nästan alla mina kompisar ska gå på Peset. Sen kom jag på att man inte ska välja efter vänner, utan efter vad man själv vill! Det kommer ju finnas massa roliga människor i min nya klass, och dessutom tror jag att man håller kontakten med dem som är viktiga för en. Så ja, där är svaret på vad jag ska välja till gymnasiet, om jag inte ändrar mig till nästa val! Men det tror jag icke, för jag tror att linjen passar mig, då den innehåller både natur- och samhällsämnen, och båda är lika roliga enligt mig. Det är också en väldigt bred linje som ger behörighet till allt efter gymnasiet vilket är väldigt bra då jag inte har en aning om vad jag vill bli! MVH långt och babbligt inlägg.
Såna klyschbilder men whatevööör
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0